BLÅSIGT värre..

hejhej,
Galet blåsväder ute idag! Tur man har en ny varm jacka att värma sig i ;)
Jag blir så less på alla som håller på och underskattar julen och allt vad julen innebär. Julen handlar till stor del om stämningen! Julstämning är att baka pepparkakor, pynta hemma, ha levande ljus överallt och mysa i soffan med tjocksockar. Att fira jul är iofs en kristen tradition, men den traditionen har utvecklats till en familjehögtid och myshelg. även om man inte tycker själva julen är kanon så behöver man inte tracka den och dissa allt vad julen innebär, dvs god mat, mys med vänner släkt och familj, köpa fina presenter och den otroligt underbara stämningen som sprids över hela länder i december.
  Ett plus också åt årets julkalender som går på svt1. Senaste åren har jag tyckt synd om alla barn för dom inte fått njuta av lika bra julkalendrar som en annan gjorde när man var liten. vem kommer någonsin glömma "mysteriet på greveholm" och "pelle svanslös" ?! Årets julkalender "Skägget i Brevlådan" (rätta mig om namnet är fel) Verkar helt okej faktist, jag såg reklam om den igår och jag tror på den :) blivande klassiker? upp till bevis..


xo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback