earth hour

Altså tanken med detta är ju fantaskisk! Men problemet ligger i att chefer för elbolag och diverse kommer ju inte stäga av all el till allt i en timme då kommer det ju bli KAOS!

alla säkerhetslarm, eldriven värme till hus och byggnader ja allt som drivs av el kan ju inte bara stängas av! det funkar inte så!

.. okej jag läste någonstans nu att det bara gäller lampor. Alla släcker sina lampor, datorer och tv-apparater i en timme och ägnar en tanke för jordens miljö. (vi som följer robinsson kommer missa halva programmet!) Det återstår att se hur många som följer detta.

Mjölkpaketen har hakat på och släckt ner sina mjölkpaket. Dom är numer svarta.

Läs om hur detta ska gå till på  http://www.earthhour.org/home/

Jag ska nog se det som ett tillfälle att tända massvis med ljus och göra skitmysigt hemma! :)
SJÄLVKLART ska jag slänka mina lampor under earth hour!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback